Bent u op zoek naar manuele therapie in Capelle aan den IJssel?

Heeft u last van nekklachten, (lage) rugklachten of andere wervelkolom gerelateerde klachten? Dan kan manuele therapie uitkomst bieden. Met manuele therapie zorgen onze manueel therapeuten Jasper, Maurice, Arnoud, Mélanie, Florentine en Guido dat uw gewrichten weer beter bewegen. U krijgt tijdens uw behandeling ook advies en instructies over uw houding en hoe u zelf uw bewegingen kunt verbeteren. U kunt voor manuele therapie bij alle vier onze fysiotherapiepraktijken in Capelle aan den IJssel terecht.

Wat is manuele therapie?

Manuele therapie is een fysiotherapeutische therapie om:

• uw gewrichten beter te laten functioneren;
  • uw beweeglijkheid te optimaliseren;
  • uw houding te verbeteren.

Ervaart u klachten aan uw wervelkolom of heeft u last van uw gewrichten in uw armen of benen? Dan is een afspraak met één van onze manueel therapeuten Jasper, Maurice, Arnoud, Mélanie, Florentine en Guido aan te raden!

De manueel therapeuten van FS Fysio gebruiken een aantal specifieke technieken die vaak direct effect hebben. U heeft hierdoor minder pijn en beweegt gemakkelijker. Om manueel therapeut te worden, dienen fysiotherapeuten na de opleiding fysiotherapie een driejarige masteropleiding te volgen.

Voor welke klachten is manuele therapie effectief?

Manuele therapie werkt heel goed als uw gewrichten minder optimaal bewegen of als bewegen pijn doet. Enkele voorbeelden van klachten waarvoor u terecht kunt bij één van onze manuele therapeuten:

• Hoofd- en nekpijn met stijfheid in uw wervelkolom;
  • Nek- en schouderklachten met uitstralingspijn in uw armen;
  • Klachten hoog in de rug met rib- en borstpijn;
  • Lage rugklachten, al dan niet met pijn die naar uw benen uitstraalt;
  • Bepaalde vormen van duizeligheid als u uw nek beweegt.

Of manuele therapie ook úw klacht(-en) kan verhelpen, moet blijken uit het onderzoek dat tijdens uw eerste afspraak bij ons in de praktijk wordt uitgevoerd door uw manueel therapeut.

5 star review  Goeie fysiotherapeuten met verstand van zaken.

thumb Niels Vennik
    10/10/2016

5 star review  Blij met deze praktyk ik kom er al jaren ben blij met mijn fysiotherapeut Bobby hij verteld precies wat er met je aan de hand is legt het goed uit en geeft je de juiste behandeling.

thumb Nadia Wattimena
    2/10/2020

5 star review  Voor behandeling tennisarm bij Jasper geweest. Totaal 3 behandelingen gehad en klachten zijn na 3 weken al voor 50% verdwenen. Aanrader!

thumb Peter Lanser
    12/22/2016

Hoe gaat manuele therapie in zijn werk?

Tijdens een eerste afspraak vraagt uw manueel therapeut eerst naar uw klachten. Denk hierbij aan vragen als: Wanneer zijn uw klachten ontstaan? Wanneer treden uw klachten vooral op? Wat doet uw klachten toe- of afnemen? Vervolgens onderzoekt uw manueel therapeut waar de klachten vandaan komen. Het kan zijn dat de klachten op een andere plek in uw lichaam zijn ontstaan. Vanuit de vraagstelling en het onderzoek, wordt een differentiaal diagnose vastgesteld. Aan de hand van de differentiaal diagnose wordt samen met u een behandelplan opgesteld.

Hoe ziet een manuele therapie behandeling eruit?

Een van de manuele therapie technieken die onze manueel therapeuten kan inzetten, is manipulatie. Uw gewrichten worden dan wat sneller bewogen en soms is daarbij een knappend geluid te horen. De meeste van onze patiënten ervaren een kortstondig vreemd gevoel, maar vinden manipulatie over het algemeen niet pijnlijk maar prettig. De behandeling bestaat verder uit verschillende oefeningen en u krijgt instructie en advies over uw houding en hoe uzelf uw bewegingen kunt verbeteren.

Wanneer kan ik de effecten merken van manuele therapie?

De effecten van manuele therapie zijn vrijwel direct merkbaar. U zult ervaren dat uw gewrichten beter functioneren en het bewegen makkelijker gaat.

Er wordt daarnaast ook middels oefeningen gewerkt aan uw houding en manier van bewegen. Dit kan wel meer tijd kosten, omdat dit vaak een kwestie is van het doorbreken van gewoontes. Voor een langdurig effect is het volhouden van de oefeningen essentieel.

Wordt manuele therapie vergoed door uw zorgverzekeraar?

Manuele therapie wordt vergoed door uw zorgverzekeraar vanuit uw aanvullende verzekering. Het aantal behandelingen dat u vergoed krijgt hangt af van het aanvullende pakket dat u bij uw zorgverzekeraar heeft afgesloten. Dit kunt u onder andere terugvinden in uw polisvoorwaarden.

Voor bepaalde chronische indicaties kunt u in aanmerking komen voor vergoeding uit de basisverzekering. Dit geldt voor alle zorgverzekeraars. De zorg vanuit de basisverzekering valt onder uw eigen risico.

Deze therapeuten kunnen u helpen bij uw klacht